28 april 2015

Malin Berghagen, Blogg, I love Yoga, Inlägg, kloka ord, Jag krääääääks!



Ååååååååååh jag är så innerligt trött på att andra bestämmer hur jag är!!!!!! Jag kräks!!! Jag vill skrika!! I hela mitt liv har jag fått ha det där jävla dömandet!!
Du ska inte tro att du är något bara för att du har kända föräldrar.
Du tror säkert att jag tycker du är snygg bara för att du är snygg men det tycker inte jag ska du veta.

Du är så där flummig, opålitlig, all over!!
Du är sån och sån och sån!!!
Men för i helvete!! Lär känna mig istället! Se MIG!!! Sluta måla över mig med färger som passar dina förväntningar.

Eller vad är du rädd för? Att jag ska vara trevlig, lojal, trogen, kärleksfull, varm, naturligt osäker som alla andra och nice. Hua!!! Det vore ju hemskt! ;-)
Bara för att jag tror på änglar, yogar och ber när jag går och lägger mig. Betyder det inte att jag inte också är jordade, stabil och närvarande. Det är precis allt det jag är.

Bara för att jag är känd och varit det sedan barnsben betyder det inte att jag är divig, mallig och bara yta. Tvärtom! Jag är självrannsakande, realistisk och har ett djup.

Bara för att jag har mina föräldrars vackra drag betyder det inte att jag vet om det. Litar på det eller skryter om det.
Bara för att jag hittat barnet i mig. Omfamnat henne, pussat på henne och gjort henne hel. Så betyder inte det att min lekfullhet, mitt bus, min närhet till skratt gör mig till en oseriös person. Tvärtom! Jag tar livet seriös mer än någonsin. Det är därför jag vill leva det.

Bara för att jag säger snyggis, fina, vackra till många. Bara för att jag kramar om, klappar på, fysiskt berör när jag går förbi. Betyder det inte att min kärlek inte är stark, riktande, djup och innerlig till den som jag verkligen älskar. Människan behöver beröras av kramar och fina ord. Det är så vi skapar fred.

Bara för att jag äntligen efter 45 års osäkerhet äntligen är vän med min kropp betyder inte det att jag tycker att jag är gudomlig och tror att jag får vem jag vill. Tvärtom. Däremot tycker jag om den Malin jag är idag och bara DEN BÄSTA kommer få kyssa mig. Bara den tryggaste få älska med mig. Och den som ser den jag verkligen är, att få beröra mitt hjärta.  Jag är galet rädd om mig idag.

Och det innebär också att om du inte kan ge mig en chans att få vara mig själv, och bli omtyckt för den jag är utan all denna misstänksamhet så kommer jag inte längre vilja hänga med dig. Du går bort! 

Jag har upplevt hur människor jag tycker om hastigt försvinner ur mitt liv. Det gör så ont…, Livet är för skört för alla dessa dömanden av hudfärg, sexualitet, kön, nationalitet, jobbstatus, känd eller okänd. Fattig eller rik. Kort eller lång. Vi behöver leva, älska, yoga och surfa på livets vågor tillsammans. 

Thats how we should do it!!!  
Så NEJ jag vill inte ha en massa upplyftande ord på kommentarerna nu. Det är INTE därför jag lättar på mitt hjärta här. Jag får massor av omtänksamhet, kärlek och bekräftelse också. Jag vill bara säga döm inte! Bestäm inte hur andra är. Bara för att en kärlek en gång gjorde dig illa betyder det inte att nästa gör det. Vi har alla massor av fel och brister. Jag har hur många som helst. Lär känna varandra och upptäck dom. Men klä inte på varandra kläder som inte tillhör dom. Dom tillhör dina rädslor.  Upptäck varandra Istället!

Men du får gärna krama om vaktmästaren på jobbet när du går hem ikväll och kanske säga, tur att du finns! Eller när/om du vet att du är en dömande person, titta på varför. Prata med ngn om det. Och varför inte nästa gång du säger att han eller hon inte kommer vilja ha dig för att du tycker att det finns så många bättre. Påminn dig om att vi alla är unika. Och man tycker om dig just för att du är du. Våga tro på det. Lita på det. Och behandla andra med den respekten och kärlek du själv vill få. Vi är alla värda det.
Stor innerlig kram//Malins blogg

❤️ Sanna