27 februari 2015

Att komma upp igen, Tomas Gunnarsson via att överlista Jante...

Att komma upp igen
En kille trillar ner i en djup grop och kommer inte upp av egen kraft. Han börjar ropa på hjälp. En läkare hör honom och undrar vad han vill. "Kan du hjälpa mig?" frågade killen i gropen. "Javisst" säger läkaren, skriver ett recept och kastar ner det till killen och går sedan sin väg.
Killen fortsätter att ropa på hjälp och nästa person som hör honom är en präst. "Men du måste kunna hjälpa mig" säger killen till prästen. "Naturligtvis ,min son" säger prästen, skriver en bön på en papperslapp och slänger ner den och även han går sin väg.
Till sist kommer killens kompis förbi och stannar. Killen i gropen utbrister "Du måste hjälpa mig!". "Vad gör du där nere?" undrade kompisen och hoppar ner. "Men vad gör du?" utbrister killen i gropen, "nu kan ingen av oss komma upp!". "Jovisst" säger kompisen, "jag har varit här förr och vet en väg upp".
Okänd.

❤️ Sanna