10 mars 2014

Malin Berghagens tips från bloggen i Amelia, Skön ryggövning...vid låsning i bröstryggen...


Skönt för ryggen

Malin

31 JULI, 2013 10:35
Har du som jag lite problem med att bröstryggen låser sig? Ett tips är att lägga sig på en kavel, en trave med böcker eller liknande och vila en stund så brukar det släppa. Jag har även använt en ny hushållsrulle. När jag är i yogastudion använder jag våra yoga blocks. Testa dig fram hur du vill ha dom. Jag brukar lägga en på högkant i nacken och en på tvären nedanför skulderbladen.
20130731-103344.jpg
20130731-102236.jpg
Som ni ser så bröstats det upp ordentligt i bröstryggen och spänningar släpper. Något annat som är bra för ryggen, i alla fall min, det är handstående. Känner du dig osäker så gör det mot en vägg baklänges. Så slipper du hålla på att kasta upp benen. Du promenerar bara upp efter väggen och antingen står du stil där i några andetag eller så släpper du först taget om ett ben och sedan det andra. Bra för balansen, hypofysen, sköldkörteln balanseras, belastningen i ryggen släpper och det är roligt.
20130731-103034.jpg
20130731-103042.jpg
Lycka till!!!
//Jag får ofta låsningar i bröstryggen, detta ska jag definitivt testa! Kanske handstående också...vi får väl se...