9 mars 2014

Kämpa och slita innan det ger resultat är viktigt och då ha "en morot" Jag känner mig mycket motiverad i det jag gör...


Här är några konkreta tips för dig som vill lyckas:


1. Lär du hur andra som är där du vill vara har gjort
Det bästa du kan göra är att läsa om och ta reda på mer om hur andra har gjort. Det du får veta om framgångsrika människor i medierna är vad de gjort, sällan hur de kom dit de är. Du vill veta deras historia. Deras insats för att nå framgång. Läs min egen bok "Så blir du framgångsrik - utan pengar, utan kontakter och med helt fel bakgrund"

2. Förvänta dig att det blir svårt
Det viktigaste skälet till att de flesta människor inte blir framgångsrika är att de ger upp för tidigt. De har fel förväntningar. De tror att de ska bli lätt. Bara för att de har fått en idé i huvudet så tror de att de är unika. Överraskningen kommer när de märker att det inte är så lätt och entusiasmen försvinner.
Just därför ska du förvänta dig att det blir svårt. Bara då kommer du att vara mentalt förberedd när du möter verkligheten.

3. Underskatta inte tiden det kommer att ta
Det tar tid att nå längre än alla andra, så är det bara. Rusta dig för ett maraton, inte en spurt.

4. Ha ett skäl till varför du ska kämpa mer än andra
Du måste brinna för det här för att hålla dig motiverad. Det går inte att kämpa ner motstånd och hinder om du inte vet varför du gör det och att du verkligen vill nå fram till målet.

5. Hantera motgångarna rätt
När jag skrev min första roman och var totalt okänd och förlaget sa nej första gången blev jag knäckt. Men jag skrev om den - och de sa nej igen. Det här hände fyra gånger till på skrivmaskinernas tid så det var tufft. Men jag visste varför jag höll på med det här och lyssnade på vad förlagen sa, reste mig och gjorde om. Jag gillade inte alltid vad de sa men de var vägen till mitt mål. De höll mitt öde i sina händer och jag förstod det istället för att bli en lipsill som kände mig orättvist behandlad.

5. Hitta andra som också vill bli framgångsrika
Det blir mycket lättare för dig att nå framgång om du hittar andra med samma mål att prata med och få stöd av. Ni kan motivera varandra när det är trögt och hjälpa varandra framåt.

Och jag säger det igen - ge aldrig upp. 
 Från sidan www.smartare-liv.se

Jag känner mig framgångsrik när jag gör saker jag brinner för...tog en utbildning som jag var intresserad av, jobbar på olika ställen... Bra kollegor är en morot...