20 september 2011

Hög studietakt på Psykiatripluggandet...men detta är så roligt...Psykiatriskötare...

Nu är jag studerande sen 1 månad tillbaka, det känns stabilt och roligt. Distans kräver disciplin, vi är en studiegrupp som ses 2 ggr/vecka sen är det eget arbete...jag måste vara påläst och väl förberedd inför varje träff.Vi åker också till Säter ca 2 dagar/månad + föreläsningar inom Psykiatri som dyker upp!

Vi har individuella- och gruppuppgifter att göra och lämna in varje vecka, läser böcker och får utdelat material från lärarna...Högt intensivt tempo, men ack så intressant det är...en jättebra utbildning som jag själv växer av.
Studieböckerna i Psykiatri är svårlästa för orden är komplicerade och jag får slå upp en hel del...gäller att läsa  s-a-k-t-a  och att anteckna...

LIVET ÄR UNDERBART!

Idag var det en intressant artikel med Susanne Lanefelt som fyller 65 år dessa ord från henne delar jag:

– Under promenaden låter jag mina tankar svepa omkring.
Vid en klippa stannar jag alltid till och tackar in. För att jag är frisk, för familjen och för allt jag har. Ibland önskar jag något - önskningarna slår nästan alltid in, ofta i rätt tid!