18 augusti 2011

Inskolningsdags för min A och snart sova m Lexington living!


Inskolningen gick galant med A idag! Han har fått lite uppvärmning m mig i Sommar och varit med när jag jobbat.

Jag vill göra det ordentligt så barnen blir trygga, inte hasta och kasta dem in i saker...de ska de få göra själva sen när de blir större (om de vill!)

Mysigt att träffa halva klassen och se vilka som kommer följas åt i 10 år om det blir så här.
Har bara positivt att ge om denna dag! A också...när jag gick ut på skolgården så var lågstadiet ute och MÅNGA skrek "Åh Sanna" o jag fick kramar av så många. Det värmer sååå i mitt hjärta att få uppleva denna kärlek som känns så äkta när barn visar den!

Tack SOLÄNGSSKOLAN för att jag fått jobba hos er och fått lära känna personal och ALLA BARN på Lågstadiet...en erfarenhet att bära med sig resten av livet och ta med sig vidare in i Psykiatristudierna.

Det kommer bli så spännande, att jag sökte denna Psykiatriskötare utbildning är att jag är så intresserad av detta ämne och jag kan arbeta inom sluten- och öppenvårdspsykiatrin, ungdomar och barn, allmän psykiatrin, HVB-hem, kriminalvård, rättspsykiatrin, missbruksvård inom kommun, landsting eller privata behandlingshem.

Det finns så många områden att välja på! Efter dessa 2 år kommer jag veta vad jag vill jobba med inom Psykiatrin! Vad som känns bäst för mig!

Mia och jag kommer att åka till Säter kvällen innan utbildningsdag, för att få välbehövlig sömn och slippa jäkta på morgonen. Då bor vi på Hotell och njuter av vackra omgivningen, det är något magiskt över området där skolan ligger...och sjön Ljustern har fina promenadstråk...