16 augusti 2011

Vilket härligt liv som väntar mig...studera på äldre dar...


Jag känner mig så harmonisk, glad, pirrig och fast beslutsam inför pluggandet som kommer...
På Måndag börjar vi, jag och syrran + 33 andra.
Vi åker till vackra SÄTER redan på Söndagen...bor på hotell i 6 nätter...heldagsstudier med lärare och annan personal.
Psykiatriskötare känns rätt i tiden, ett brett område. Människor mår dåligt och det finns så nära omkring oss.

Det kommer bli mycket tung läsning också, det svåra är studievanan och alla svåra ord som jag kommer få slå upp och lära mig.
Men...det ska vara roligt med inte bara kännas som ett tvång...jag är laddad nu, pirrig och lite nervös...det är ju ett nytt liv som börjar.
Nu vet jag vad jag har framför mig...2 år! Heltidsstudier...

SOLÄNGSSKOLAN ringde och jag ska jobba på fritids imorgon, en hel dag...barnen har jag saknat! Jag tar med mina dit också...Det glädjer mig också att jag fått chansen att vara Elevassistent på denna mysiga skola! En lärdom för livet...

"Innan du sätter din fot på vägen
vänd först ditt öga mot målet."