21 mars 2011

Mina favorit krukväxter...Grönt, grönt och grönt...

Här är min Gummiplanta den växer så jag får "vira" grenarna i varandra, men jag vill ha den vild och crazy. Har 2 st likadana stora o rufsiga. Fick den av en kär kollega, den är favorit...

Pengaträd gillar jag så mycket, den bor i en stor kruka men det är ju en snabbväxande planta. Gillar gröna växter som ger syre...Så snart ska den väl bo in sig...

Här är en sorts Fikus, den betyder mycket för mig. Det är ett litet "skott" från mitt förra jobb Ericsson så denna vill jag vårda och ha kvar...och den har vuxit så mycket.

Nedan är också "skott" som vuxit sig stark trots Ericssons flytt fr. Gävle... Jag tror det är någon sorts Prickblad? Eller tipsa gärna vad det är? Har också vuxit o verkar trivas...ska plantera om dessa 2 så de får utrymme och space...