20 mars 2011

Min lilla 5 åring A har "knäckt" läskoden! AIK för evigt i soffan...

Nu läser han fritt ur böcker...vi lånar med lite text och roligt innehåll. Han sätter sig och tar ord efter ord och rabblar meningar, sååå stolt jag blir. Vi har suttit och läst mycket han och jag. Nu kom resultatet...Dagis sa: Sanna! A har knäckt läskoden! Det värmde i mitt hjärta, och är A så stolt...nu kan han läsa med syrran... Att läsa det ska vara ROLIGT och lätt, bra böcker är ju A och O...det vet jag ju själv om jag börjar med en svår bok som jag inte förstår så lägger jag den åt sidan...
Så när de kommer nästa gång så får de låna egna böcker och ta hem...snacka om stolta steg från biblioteket!
På bilden: A och T hoppar i soffan med mina "AIK skatter" efter att AIK blev klara för semi...trots att T är en liten Brynäs tjej....