27 mars 2011

Gör det du kan...läs denna lilla berättelse...om Pojken...


En man gick på stranden vid havet där stormen spolat upp tusentals med sjöstjärnor...
Han mötte efter en stund en pojke som stod och kastade tillbaka den ena sjöstjärnan efter andra av
all sin kraft.
Mannen började tala med pojken och tyckte att det var fullständigt onödigt att kasta tillbaka några sjöstjärnor, det var ju tusentals!
Då tog pojken upp en sjöstjärna och sade: FÖR DEN HÄR BETYDER DET ALLT!
...och kastade tillbaka den i havet.
Det lilla du och vi kan göra, kan betyda allt för någon i behov!

Alla kan vi bidra med något, som igår när vi släcker...skit i vilka som inte har släckt osv...bry dig sitället om vad DU gör...små små bidrag kan till slut bli något stort...så tänker jag om allt...
När jag sorterar osv. så kan jag sova med gott samvete jag har gjort det jag har kunnat bidra med...