31 januari 2011

Sofias Änglar...det ger verkligen en tankeställare...

Lägg till bild

SOFIAS ÄNGLAR - Familj med oviss framtid får hjälp...

38-årige Anders hjärntumör upptäcktes i våras och läkarna uppskattar att han bara har några få år kvar att leva. För Anders är familjen och de två döttrarna viktigast av allt och han slits i kvalet mellan att umgås med dem eller att renovera klart huset de bor i, som han absolut inte vill lämna ofärdigt till dem när han går bort. För att hjälpa Anders färdigställer Johnnie & Mattias familjens hus och Sofia skapar ovärderlig kvalitetstid för familjen genom att bland annat öppna upp Kolmårdens djurpark exklusivt för familjen. Dessutom ger hon Anders ett oförglömligt minne att ta med sig hem. I Sofias änglar får Johnnie Krigström, Mattias Särnholm & Sofia Wistam chansen att hjälpa människor där livet varit riktigt, riktigt orättvist.

Jag grät och grät, vilken orättvisa, att få domen, att veta att han ska DÖ... Efter programmet så stannade jag upp (såg det via datorn i lugn o ro). Det gav mig så mycket, att njuta av det jag har, njuta av det jag gör och njuta av det som kommer...vädret, maten, händelser små som stora, se det bästa i varje dag...jag vill inte ta livet för givet...det är det sköraste vi har...LIVET...det ska vi vara rädda om...Ta inte livet för givet...