12 mars 2008

Negativ stämning...


Nu känns det tungt på jobbet, känns negativt.
Otrivsel blir det då hos mig, för jag trivs på Ericsson annars skulle jag inte vara kvar.
Men det kan vara mycket Negativa känslor hos kollegor, det smittar av sig...
Jag är oftast glad, oftast har jag lätt och prata med dem som har roligt och bra att säga - då trivs jag. Man ska ju ha en bra stämning, de som inte trivs vad gör de då där, då ska man ju söka annat för sin egen skull.
Jag är en person som stöttar, ger feedback och lyssnar. ...men det tar energi ibland att hela tiden ge av sig själv och inte få så mycket tillbaka...
I sommar har jag begärt 7 veckor ledigt, med semester och föräldraledigt, har så många dagar kvar. Underbart, det bästa som finns är att gå 75 % och få vara med mina juveler. Det är egna val jag gör, jag vill vara närvarande och det kommer jag inte ångra sen när de är stora - pengar är inte allt...
Mahatma Gandhi vilken människa, andlig ledare och vilka citat.
Här är Dagens ord: Människan är inget annat än summan av sina tankar. Det man tänker det blir man//Mahatma Gandhi, vilket underbart liv jag har!!