13 mars 2008

Mahatma Gandhi...



...en klok man som skulle behövas i världen idag...

Nu kollar jag på "Du är vad du äter" ett favorit program och de små trollen sover sött.
Jag känner mig nöjd med dagen.
Tagit det lugnt o myst m kidsen, T hade lite feber i morse men den försvann så vi håller alla tummar som finns att hon inte blir sjuk.
Mia och jag köpte avd fika idag, men jag avstod. Har ju lovat mig själv att hålla mig från socker. Saknar min mobil som fortfarande är på lagning, tagit bra lång tid.
I påsk åker vi till Leksand kul, ett helt gäng blir vi och ska gå på kvalhockey, Leksand-Brynäs helt utsålt redan.

Nu avslutar jag Torsdagen med lite Mahatma Gandhi citat...läs och ta till er:

Den omtanke som visas idag, kan bära frukt imorgon

Lär som om du skulle leva för evigt. Lev som om du skulle dö i morgon

Mitt liv är mitt budskap

Du måste vara förändringen du önskar att se i världen
...Nu lämnar jag Mahatma, tycker om citat och bra ordspråk från kloka människor//