11 mars 2008

Äntligen jobbdags...


Grattis Per och Cilla som sålde huset igår...Härligt o bra pris...Välkomna till Gävle hela familjen!
Idag ska jag jobba igen, underbart. Har saknat det! Robban kommer hem idag också runt 18 tiden så Farmor hämtar barnen, Tack tack!
Dagens ord: Ingen mår bra av att åsidosätta sina egna behov. Vad kan du göra för att lyssna till dina behov idag?//
En härlig bok. Jag har behov av att koppla av, det kan jag göra när jag lämnat gosegrisarna på dagis. Jag stressar mycket och gör flera saker samtidigt så avkoppling är viktigt. Jag har också behov av motion, det mår jag bra av.
Men nu ska jag bli riktigt frisk först innan promenader/stavgång...blir rastlös av att vara hemma och inne.
Robban har ett stort frihetsbehov som jag hade svårt att förstå när vi fick barnen. Han behöver ha sina hobbies (golf, båtliv, festa m polarna) det kan vara lite tuffare nu med småbarn men han har åkt på sina golfresor nu 6 år i rad och spelar som vanligt, det tar ju 5 timmar en runda, men jag vet att han mår bra mentalt av det...
Jag älskar mitt liv som 2 barnsmamma och visst är man ofta trött men det hör ju till...Vilka underbara systrar jag har, de är de bästa systrar som finns. Vi har mycket skratt ihop, dessa hjärtan ger jag er Mia, Cilla och Anna, Carpe Diem