10 mars 2008

Handlar mycket ekologiskt/krav märkt...

Ekologiska morötter och tomater smakar mycket mera, saftigare och slippa besprutning av alla kemikalier. 2nackdelar är det, de håller inte lika länge och stor skillnad på priset dubbelt så dyrt...men smakar det så kostar det.


Idag är jag ledig med barnen pga att Robban är i Sthlm tills imorgon m Banverkets ledningsgrupp. Då ville jag vara hemma m barnen pga eftermiddagjobb. Detta har varit bestämt sen lång tid tillbaka och så blev jag sjuk mitt i allt också. Har fortfarande svårt att andas (segt slem och tjock i halsen). Men jag längtar till jobbet imorgon, jätte roligt. Idag regnar det, vi har gjort dinkel fläskpannkaka, jätte gott vi tog i lite banan också.
Handlade en sväng på morgonen, då hade Mia trollen. Jag handlade ekologiska ägg, morötter, tomater, krossade tomater, buljong m.m det blir dubbelt så dyrt men jag känner att jag värnar för vår hälsa och miljön. Allt är så fruktansvärt besprutat idag...Robban och jag håller ju i Sockerstoppet ännu, det känns så bra att utesluta det. Robban som har Diabetes 2 mår ju mycket bättre och har bra blodsockernivå i kroppen.
Dagens ord: Även om vi går sakta kommer vi fram till slut//En härlig bok. Små förändringar är lite i taget är ju mycket bättre än ingenting. Jag tänker på att vi formar barnen med maten vi äter. Idag är det så mycket färdiglagat, allt ska gå så fort. Läsk bojkottar vi helt här hemma båda för oss vuxna och barnen annars är det ju dubbelmoral. Ha en bra Måndag där ute och gör det bästa av den//Carpe Diem