18 mars 2008

Längtar till min bok...Tips från Ebba von Sydow...


...Skumtimmen...hu så bra redan efter 3 sidor.


Kul grej, stämmer det? Vilken veckodag är du född?
Gå in på denna länken: http://www.stjarnrummet.com/veckodag/index.html

Jag är Måndag:
Måndagsbarn är ögonfröjd. Måndagsbarn är snällt och rart.De som är födda på en måndag, är oftast svärmiskt anlagd, har ett sinne för poesi, är mild, vänlig, godhjärtad och hänsynsfull.
T är Onsdag:
Onsdagsbarn får lida ont. Onsdagsbarn är kärt besvär.De som är födda på en onsdag, har i regel snabb uppfattningsförmåga, de är inteligenta och läraktiga, men de kan ofta vara ganska självsvåldiga.
A är Fredag:
Fredagsbarn är goda och givmilda. Fredagsbarn gör gärna gott.De som är födda på en fredag, är kärleksfulla och trofasta. De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur med kärlek.
Robban är Tisdag:
Tisdagsbarn är älskvärdhet. Tisdagsbarn gör allt med fart.De som är födda på en tisdag, är vanligen starka och handlingskraftiga, men de är ofta krigiska och går anfallsvis tillväga.
Dagens ord: Det är skillnad mellan att vara lyckad och att vara lycklig. Vad gör dig lycklig?//En härlig bok, min lycka är K Ä R L E K, till barnen och mina nära. Lycka är ju hälsan och att skratta. Jag önskar att jag hade ett trollspö med magi, då skulle jag svepa det över alla barn i hela världen att de ska få ha lycka, frid och trygghet...