9 mars 2008

Biblioteksdag, Library lovers...


Idag var en perfekt dag för B I B L I O T E K E T, jag och barnen traskade dit. Vi satt och spelade spel, pusslade och valde sen ut en massa böcker att ta hem. Utanför var stressen, pulsen och trafiken.

Men på bibblan där finner man ro, jag stortrivs på biblan. Kidsen märker det på mig för jag blir som en liten Koala...sjunker in i böckernas värld. Älskar barnböcker...T kan säga åt mig: "Men Mamma nu är det faktiskt vi som ska låna" om jag hittar böcker som jag verkar gilla *fniss*...Det är ju underbart att det finns bibliotek, nu är det dessutom en "Library lovers" kampanj gå in o motivera varför ni gillar biblioteket http://www.librarylovers.se/

Dagens ord: Alla vi möter har något att lära oss. Skriv ikväll ner vad du har lärt dig och av vem//En härlig bok...just nu läser jag "Supernanny" med Jo Frost och av henne har jag lärt mig barnens utveckling och faser. Hon är suverän...Jag är en sökare och tycker om att ta lärdom av dem som jag ser upp till.
Min dröm är att kidsen i framtiden ska ta lärdom av mig, att jag är en förebild i sättet att vara. Det tänker jag ofta på när jag är tjatig och humöret sviker eller bara allmänt trött. Då försöker jag skärpa mig och tänka, det är ju inte dera fel att jag mår så här just nu. Det ska inte gå ut över dem...mina juveler...//