19 november 2007

En ros till Min Mamma, Mia, Cilla o Anna





Jaha då var det dags för dagis igen, T o A verkar längta dit. 1 Vecka att vara hemma o bara inne det är tungt..febern höll ju i sig till Fredagen. Men nu är det friskt!

Ska lämna dem till kl 11, då är Mormor med oss o får hänga med in på avd. Sen går jag m henne o lunchar på stan...ta ett mysigt ställe sitta o prata o njuta av maten, sen skiljs vi åt. Då åker hon till Leksand till Anna m sin familj. Dagarna går fort när man har besök, det blir ju mer intensivt när man har långväga familj. Man bor ju under samma tak o umgås intensivare än om man bodde på samma ort. Då är det mer spontant o oplanerat. Men vi har ju bott här i Gävle 21 år...mer än halva livet..så vi är vana m dessa träffar. Det är ju roligt nu när barnen är med i bilden.

Jag tycker att när vi alla åker till varandra o träffas ska man ta seden o rutiner dit man kommer då blir det enklare...vi är ju alla olika o har olika frukost o middagar men det är ju det som är nyttigt att anpassa sig o ta del av det som finns. Idag fick vi tidningen GD men vad mysigt det är saknar verkligen morgon tidning...sitta m en stor kopp kaffe.

Alltid när jag är hos Tessan o Crille eller Maggan så brukar jag leta rätt på deras dagstidning o läsa igenom, vad trevlig man är då.

Ska fixa iordning oss nu sen ska jag jobba em.


"Arbete är bra, så länge man inte glömmer bort att leva." (Afrika-Bantu)