30 juni 2016

Läs vad din hund verkligen tänker om dig. Det här brevet kommer att röra dig till tårar!

1466708150
De flesta av oss känner oss älskade av våra hundar. De ger oss närhet och tröstar oss när vi behöver det mest.
Ibland funderar man så klart vad ens hund skulle säga om den kunde prata och här kommer ett förslag på hur det skulle kunna låta.
Läs texten och hör vad din hund tänker om dig på riktigt (enligt vad vi tror).
Jag är din hund och jag skulle vilja viska det här i ditt öra: Jag vet att ni människor har ett stressigt liv. Ni har jobb och kanske barn att uppfostra. Ni verkar alltid flänga runt överallt, ofta utan att ta er tid att njuta av livet. 
Sänk ditt huvud och titta på mig. Ser du hur mina stora, bruna ögon tittar tillbaka på dig? Min blick blir mindre klar i takt med att jag åldras. Jag börjar få grå strån runt min mjuka nos. Jag kan se kärleken i din blick.
Vad ser du i min? Ser du en själ? Någon som älskar dig mer än någon annan på denna jord? Någon som förlåter dig för allt, bara för att få spendera en liten stund med dig?
Det är allt jag ber om, att du saktar ner en stund och umgås med mig några minuter. Ofta verkar det som att du läser på sin skärm om andra hundar som har dött. 
Ibland dör vi för tidigt och väldigt snabbt och det krossar era hjärtan. Ibland åldras vi så långsamt att ni inte ens verkar märka det. Trots min dimmiga blick och grå nos kommer jag aldrig att sluta älska dig. 
Jag kommer kanske inte att vara här imorgon eller nästa vecka. En dag kommer du att gråta mer än du trodde var möjligt och du kommer att önska att du fick en dag till med mig. 
Men idag är jag här, så kom och sitt med mig en stund och njut av mitt sällskap. 
Prata inte med mig som att du vore min lärare, utan som att jag är en levande själ. Stryk mig över pälsen, titta mig i ögonen och prata med mig. 
Du ville ha mig i ditt liv för att ha någon att dela känslor och minnen med och här är jag!
Jag är en hund men jag är ett levande väsen. Jag känner och ser skillnad på olika personligheter. Jag ser inte dig som en hund på två ben – jag vet vad du är. Du är en människa och trots dina egenheter älskar jag dig.
Lägg dig nu bara ned på golvet med mig. Kliv in i min värld och låt din egen sakta ned för en stund. Titta mig i ögonen och viska i mina öron. Prata från ditt hjärta och låt mig lära känna dig på riktigt. Livet är för kort.
Så snälla… Kom och sitt med mig och njut av de dyrbara ögonblick vi har kvar tillsammans.
Jag älskar dig, 
Din hund.
(Info hämtat från Uppskattat.se och Google)