31 december 2015

Nyckeln till inre mental balans, Olof Röhlander, Peptalk,

Nyckeln till inre mental balans

Varje gång du känner dig i obalans eller illa till mods kan du testa att utgå ifrån att ditt missnöje har inre orsaker.
Du kanske har fel arbete. Du kanske befinner dig i fel relation. Du kanske inte är nöjd med din kropp.
Oavsett orsaken kommer tekniken du får nedan, det vill säga när du möter dina problem på ett sätt där du tar ansvar för det du själv kan påverka, kunna hjälpa dig.
Gör så här:

Ta lite vatten i ansiktet, titta dig själv i spegeln och:
1. Fråga dig själv: ”Vad är det i mitt liv som jag inte vill ta tag i?”
2. Bli din egen tuffaste coach genom att säga: ”Jag är ansvarig. Jag är ansvarig. Jag är ansvarig.”
3. Säg sen: ”Jag är ansvarig, vad tänker jag göra åt det?”

Människor försöker ofta lura sig själva genom att skylla på andra, och undviker de verkliga frågorna. Du är ansvarig för hur du mår och hur du känner dig, saker du själv kan påverka.
Vad det än kostar så betala. Kompromissa aldrig med din sinnesfrid och du kommer bli mentalt starkare och i mer balanserat flöde som följd.
Så om du känner dig i obalans: Vad är det i ditt liv som du inte vill ta tag i?
Varmt lycka till!