21 december 2013

Peter Jöback är JUL, här ser ni vad han tycker om Julen, kram till er alla GOD JUL


Vad betyder julen för dig idag?
– Julen handlar om så mycket; längtan, tröst, ljus, hopp. För mig är julen en tid när jag brukar stanna upp och reflektera över mitt liv och det som hänt under året. Vi är dåliga på det idag. Känslan av att få slappna av väldigt viktig. När jag gav ut min första julskiva satt jag i en bil på omslagsbilden för att förmedla att många är på väg någonstans just kring jul. Men många är ensamma också, eller vill kanske inte alls komma fram dit de är på väg. Julen är inte bara tjo och tjim, därför har jag försökt ta tag i allvaret också.
Hur ska du fira jul i år?
– Jag firar alltid med min familj och mina vänner. Vi brukar äta, spela spel och prata. Jag hoppas att det blir många intressanta samtal. Och så ska jag ta mig tid att fråga min familj hur de mår.
Vilken är din favoritlåt på skivan?
– Jag tycker mycket om de fyra nya låtarna. Änglar i snön är väldigt fin, till exempel. Sedan innehåller skivan sex livespår från mina tidigare julkonserter. Decembernatt (halleluja) är en av dem, det är en jättebra liveversion. Det är svårt att välja en! Meningen är att man ska lyssna på skivan och känna ro, kunna ge sig hän och reflektera.