27 december 2013

Agneta Sjödins bok "Vändpunkter", från Adlibris... Vad läser du, just nu?

Adlibris

Vändpunkter
Vändpunkter är en bok som riktar sig till alla som någon gång har ställt sig frågorna: Är jag lycklig? Vill jag ändra på något i mitt liv? Hur finner jag en meningsfull tillvaro?

I Vändpunkter får vi möta människor som har nått en avgörande vändning i livet, något som har förändrat hela deras tillvaro. Det är vitt skilda människoöden som får ta plats: kvinnor och män, unga och gamla, okända och kända – alla har de upplevt en förändring i livet som vi kan låta oss inspireras av.

Vi möter Peter Stjernström som sadlade om från bankdirektör till författare, Christina Doctare som funnit mening sedan hon konverterade till katolicismen och racerföraren Kenny Bräck som berättar om hur han mirakulöst överlevde den svåra kraschen.

I slutet av boken berättar jag också personligt om min egen vändpunkt.