5 februari 2013

JAG VANN! Yogakurs hos Ljusbubblan, Hatha Yoga med Annica...






KLASSISK YOGA/Hatha Yoga

Våra lektioner;
1. Asanas- kroppsövningar
2. Pranayama- andningsövningar
3. Yoga Nidra- djupavslappning
4. Meditation


Klassisk Yoga


När du vill träna både kropp och själ..
I lugn och rofylld miljö, på söder, kan du njuta av klassisk yoga och barn yoga.
Du lär dig yogarörelser och yogapositioner, andningsövningar,
avslappning

samt de första stegen i en traditionell meditationsteknik (Ajapa Japa- grundläggande)

Inga förkunskaper är nödvändiga.

Om och effekter av yoga


De mjuka rörelserna (asanas) i yogan ger dig ökad rörlighet, smidighet, styrka och balans.
Muskler, leder, ryggrad och skelett sträcks ut och blir spänstigare.

Genom att synkronisera rörelserna med din andning, träna på att vara närvarande och

fokusera inåt, ökar du därmed ditt kroppsmedvetande.
Du får bättre koncentrationsförmåga, blir mer balanserad och focuserad.
Andningsövningarna (pranayama) och avslappningsövningarna sänker din stress nivå...

genom att minska muskelspänningar, sänka blodtrycket och förbättra sömnen.

Många upplever efter regelbunden träning ett inre lugn, en ökad livskänla/livsenergi, mer energi och vitalitet..

 

JAG VANN Yoga Kurs hos Ljusbubblan.... här i Gävle...Det kom väldigt lägligt eftersom jag har nya arbetsuppgifter nu i 18 veckor med praktiken i utbildningen jag går...mycket nya intryck ger det...7 ggr är YOGA kursen...
 
Jag har nu varit på den första lektionen...det känns så bra, perfekt lärare Annica, ett rum som var lugn och ro känsla i väggarna, mysiga filtar och redskap...Jag är så TACKSAM...