27 augusti 2012

Stressfri morgon, viktigt för både mig och kidsen...


Nu är kidsen lämnade på skolan. De var så goa i morse, vi tände ljus och var uppe i god tid - utan stress. Mitt ansvar är att väcka och få iväg dem så att vi kan ta oss till skolan i lugnt tempo, de ska ha en bra start på morgonen för det smittar av sig resten av dagen.

STRESS har inga fördelar och hemma vill jag försöka ha en stressfri zon, det får jag påmnna mig själv om för det är lätt att glömma bort. Jag gör OFTA flera saker samtidigt...FEL...då blir det kaos...

Nu blir det Psykiatriläsning och frukost med tända ljus...Kaffe och kesella m banan, nötter, kanel...MUMS!

"DÄMPA STRESSEN - Bästa sättet att motverka stressen är att inte låta den få fäste i kroppen. Stanna upp regelbundet och kontrollera andningen och spänningar i kroppen. Om du håller på att dras in i ett stresshjul, stanna upp, rör på dig, ta djupa andetag, se dig omkring och massera dina armar och händer" Sanna Ehdin ur boken Lilla boken om hälsa och välmående...