4 december 2011

Den Andra advent, det blir Bus på Museét, Biblioteket, Skip-bo, Julkkalendern Pelle Svanslös...

 Jag älskar tiden den 1 December till Nyår...Fantastisk månad, vi har pyntat allt utom Julgranen...det blir så stämningsfullt hemma... Granen komme rupp efter LUCIA... Mitt julpynt har jag haft så länge, har fyndat allt från SIA och BRUKA och LEXINGTON...det tröttnar jag aldrig på...

Julkalendern Pelle Svanslös är våran favorit och den som går nu Tjuvarnas Jul...får toppbetyg av oss.
Idag ska vi till Länsmuseét och sen låna Julböcker på Biblioteket...Hemma blir det vårt favorit spel nu, SKIP-BO...
Detta är avkoppling att bara vara och umgås när jag är ledig från min Praktikplats.
Vi har rätt så mycket att göra runt omkring, inlämninguppgifter, skriva anteckningar, läsa böcker. Mycket energi går det åt för alla nya intryck och jobba på ett helt annat sätt än vad jag är van vid...Jag har slarvat med att träna...slutar 17 på de flesta dagarna och då är jag helt SLUT! Hem och skriva anteckningar från praktiken och sen är det bara att vila...VARVA NED...
Jag trivs jättebra, dagarna går fort med alla aktiviteter som vi gör, personalen är trevlig och lättsamma att jobba med...