19 oktober 2011

Mindfulness app till Iphone + Sundare kost införs idag...behöver mer energi på sikt!

Nu har jag haffat en toppen app...Mindfulness Appen är ett verktyg för att bli mer närvarande i livet.

Den hjälper dig med det som är allra svårast i Mindfulnessutövandet
– nämligen att komma ihåg att vara mindful.

Kortfattat om appen:

• Du kan enkelt välja den sorts meditation som passar just dig i stunden – t.ex. om du har lite tid över på bussen, på arbetet, i en kö, eller bara vill sitta ner en stund.

• Genom att ställa in påminnelser på de tider och dagar du vill kan du få meddelande om när det är dags att meditera (ungefär som Skalmans mat och sovklocka).

• Du kan välja om du vill sitta en kortare eller längre stund

• Du kan bli guidad med röst eller bara sitta i tystnad med klockor som slår vid olika intervaller

• Du kan även ställa in en anpassad meditation precis så lång som du önskar.

• Genom Mindfulness Appen kan du helt enkelt ringa upp dig själv då och då för att kolla om du verkligen är hemma.

Idag tar jag in en sundare kost, på lång sikt...ingen banta grej men jag blir TRÖTT av allt för mycket skräpmat...

Från och med NU: Bort m pizza, strips, såser, mjuka mackor och annat skräp...jag älskar mat och det finns bättre alternativ! Nyttig god mat mums!
Mer PROTEINER, hårdbröd eller surdegsbröd istället, inte äta sent på kvällarna...små förändringar...
När vi har ett mål som FJÄLLRÄVEN CLASSIC framför oss då är det en "morot" att skärpa till sig inför en sån etapp. Roligt att vara sundare, du blir piggare...Jag vill ha mer energi...