17 november 2010

Lexington...Beslutet om Säter Psykiatriutbildningen...

Vilken mysig dukning i en lada...här skulle jag vilja sitta med nära och kära från min familj...saknar min Mamma sååå mycket. Hon bor 60 mil bort. Planerar att resa till henne och Kent den 3.e advent (rimmade) Igår tog jag ett stort beslut och det känns bra, avsluta studierna...men klart jag saknar skolan också! Säter är vackert, vi var en bra grupp och otroligt nyttiga ämnen att lära sig. Men det kostar 2 år och brinner jag inte för det 100 % då känns det inte rätt...att bekosta och lägga all energi på. Klart jag är lite ängslig för det krävs utbildning och kontakter ute i arbetslivet. Jag är fostrad att klara mig själv, inte snika på andra...har ALDRIG varit arbetslös...kastade mig in i en utbildning direkt för att jag tyckte det verkade intressant. Det var 4 dagar kvar till anmälan och så mycket eftertanke hann jag inte med. Allt gick blixtsnabbt... Men en sak med detta...jag har lärt mig sååå mycket en väldigt intensiv utbildning...på 4 månader känns det som jag pluggat 1 år...inte undra på att jag var trött...

Känner mig också nöjd att jag vågade ta steget att börja, vågade ut i praktiken och vågade ta beslutet att sluta...

*Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en*