19 november 2010

Arga snickaren...Chokladbräck med nötter, torkad frukt och minimarshmallows

Detta recept ska jag göra till oss i Jul... 30 bitar 500 g mörk choklad (70 %) i bitar 1 krm salt 100 g grovhackade valnötter, andra nötter eller mandlar 100 g grovhackad torkad frukt 100 g små eller stora marshmallows i bitar Gör så här Smält chokladen i vattenbad. Tillsätt salt och rör om. Vänd ner nötter, frukt och marshmallows i den smälta chokladen, men spara lite av varje till dekoration. Häll upp chokladblandningen på en bakplåtspappersklädd bricka, 30x20 centimeter. Strö över resterande nötter, frukt och marshmallows. Låt stelna i kylskåp två timmar detta gillar nog kidsen... (Tillägg: NOT! De vill inte ha nötter och aprikoser...) (Tillägg: Provsmakade lite av detta och jag vill inte ha Marshmallow o aprikoser i...jag kör en sats med Havssalt, chili, olika nötter och dadlar....slurp!)...eftersom jag har godisstoppet...men jag håller i...så vi gör 2 olika en till kidsen och en till oss...