6 mars 2009

Popcorn mys och Deepak Chopras kloka ord...

Nu har jag och kidsen Popcorn mys...detta är vårat Fredagsnöje... Hämtade på dagis, gick hem o då fick A världens trots utbrott...pga att hans Lejon teckning hade blivit pytte lite skrynklig...från en go o glad kille till gapskrik o slänga sig i backen o inte röra sig ur fläcken. T o jag tappade nästan hakan...haha det var bara att ta o lägga ner påsarna bära honom (sparkande o skrikande i min super tjocka Fjällis)...puh...hem o varva ner tala honom till rätta o sen gick vi till Frasses...med glatta steg...alla 3...
Nyckeln till bestående lycka... är att sluta söka efter den och inse att du redan har lyckan inom dig....
Vi säger ofta att vi är lyckliga därför att vi har pengar, jobb, familj, ett vackert hem osv.
Allt detta är obeständigt och kan tas ifrån oss vilket ögonblick som helst.
Den lycka vi istället borde söka efter är lycka som finns inuti och som kommer av ingen orsak alls.
Om vi blir fria från rädslor och begränsningar, så kan vi fyllas av ljus och kärlek.
Om vi tillåter oss att steg för steg återupptäcka det vi redan vet djupt inom oss,
så kan vi genom denna minnesprocess få uppleva en stor förundran, gränslös kärlek och djup ödmjukhet.
För att kunna se ditt verkliga jag, är det viktigaste att få tyst på alla tankar som ständigt far genom huvudet, så du kan vistas i tyst gemenskap med din själ. (ur Deepaks bok "Makt, frihet och nåd")
Dessa ord är sånt som jag själv ska ta till mig, att älska sig själv...och hitta lyckan inom sig...