12 januari 2009

Vara ute är underbart, grilla o bara vara...

Jag älskar att vara ute i naturen, oavsett väder och årstid så är det så uppiggnade att vara ute...Bilden är från Cillas och min grillning. Nu har man ju kidsen att ta hänsyn till det är ju som att ha en hund...jag får dåligt samvete om vi är inne när man kan göra roliga saker ute...i alla fall när jag är ledig. På dagis då vet man att de är sysselsatta och då tar vi det lugnt oftast och bara är hemma...läser lite saga, sitter o pratar, njuter av att stressa ner. Jag säger till mina "Jag älskar dig" så många ggr om dagen att T sa sist: "Ja men Mamma det vet jag ju redan, du har ju sagt det" haha då fick jag ett gott skratt. Men man kan aldrig säga de orden för mycket I morgon bitti kommer de till mig igen kl 7.30 så lämnar jag dem på dagis till 11...då äter vi frukost tillsammans...Jag längtar, Sovgott alla kära! Dagens ord: Mycket få människor lever i dag - de flesta gör förberedelser för att leva i morgon//Kloka ord