29 januari 2009

Nithya Shanti, jag fick mail från denna Guru!

Nithya Shanti har åtagit sig att dela praktiska andliga läror som är anpassade till de unika utmaningar som det moderna livet. Så här skriver han på sin sida: "Jag Nithya Shanti och mitt liv åt att upptäcka, med och dela de principer och praxis för verklig lycka. Denna webbplats har skapats för att dela med praktisk undervisning och resurser för att leva med medvetenhet och kärlek" "Jag har tidigare varit en buddhistisk munk. Under många år bodde jag i skogen meditation kloster. Dess varit mitt privilegium att ha levt och lärt många stora mästarna och klok lärare" Mot detta har han varit dela hans budskap om "Att vara nöjd med att sprida lycka" i interaktiva workshops med människor från alla samhällsskikt i olika delar av världen. Jag skrev till Nithya på Facebook, där är han min vän...och han svarade samma dag...vilken man att ta sig tid fast han har flera tusen vänner...jag gillar de människor som har ett budskap och som vill hjälpa andra att må bra...de är inte egotrippade och empatilösa...de ger av sitt innersta där deras hjärta är varmt...Tack Nithya