20 juni 2008

T och jag cyklade iväg och plockade midsommarblommor...

...det var mysigt o ch gå med henne själv o leta blommor. Men det har faktiskt blommat över, de kom tidigt i år...men vi hittade minst 7 olika sorter. Hon klippte med saxen och jag plockade dem. Mysigt och vinden blåste...Vi pratade när vi cyklade..T sa: "Mamma när jag blir stor ska jag köpa lika mycket smink som dig!" "Men T jag har väl inte mycket smink" sa jag, "Jo det har du och sen ska jag köpa tuggummi till mig också" "Jaha, längtar du efter tuggummi" sa jag. "Mmm, sen ska jag låna dina jeans så får du köpa nya på Ikea" sa hon (hon tycker mina Seven är så snygga) Vilken härlig spontan och ärlig diskussion från en 4 åring. U  hade förresten glömt en snusdosa här nere och frågade T om hon sett den "Jo sa hon, den ligger i Robbans tvättstugeskor" hahaha det är ett par dojjor som han bara stoppar fötterna i när han går till tvättis... Dagens ord på Midsommarafton 2008: De människor som har fått ut mest av livet är inte de som levt ett sekel utan de som har levt varje minut//