26 maj 2008

Nu läser jag min guru, Mia Törnblom "Så dumt!"

Vilken bok, kan inte sluta läsa denna...den är om Mias liv, hennes efterlängtade självbiografi - en personlig berättelse om hur hon har tagit sig från djupaste självförakt till att respektera och älska den hon är. Jag säger bara V I L K E N T J E J! T feber, 39 grader Robban vabbar idag o imorgon så får vi se sen hur lilltjejen mår, A vägrade dagis idag så det blev hemma för honom också. Men de har varit så goa hela dagen... Toppen mysig helg m Anna här... det är alltid kul m systrarna inpå sig, Annas lillkille sa till mig igår spontant: "Jag älskar dig Sanna" o tittade på mig m sina stora bruna ögon...det värmer barn är ju ljuvliga... Hoppas ni saknat mitt bloggande, för nu kommer Dagens ord: Lycka är ett val, inte ett tillstånd//En härlig bok (Mia Törnblom, of course) så sant att Lyckan är ett val om man inte är sjuk o dyl. men tanken styr oftast sitt medvetande o man har val i livet...det är ett dagligt arbete att jobba med sig själv och sina tankar...