27 maj 2008

Båttur till Sillrabben...Morfar barnvakt...


Denna lilla Ö heter Sillrabben, så liten o pluttig, jag gillar spontana båtturer...


Ska inte vara så långt o åka, ta med lite fika o kastspön...det är livskvalité...





Det var lite kligt ute på vattnet...här ligger båten, Robbans kap...

Så här avslappnad kan han också vara...skönt och komma ut en så här fin dag...


Tack för idag...T har feber 39 grader...därför så viktigt att ha gjort en liten utflykt idag...för imorgon har jag fullt upp m 2 barn hemma...
Dagens ord: Om du vill ge dina barn en bra start i livet måste du börja med att ta hand om dig själv//En härlig bok, mår man inte själv bra så kan man inte förmedla positiva känslor till dem heller...det gäller att verkligen rå om sig själv o stressa av och finna glädjekällor...för mig är havet harmoni, avkoppling och själavård...när jag stressar och gör flera saker (halvdant) samtidigt så märker barnen det för mitt tålamod är noll...de ska inte lida för det...en sak i taget och fånga dagen...