30 januari 2008

Snöar ute...

Så fint nu, träden är klädda i vitt...då ska vi ut med snowracern. Vi går en sväng innan dagis. Idag ska farmor hämta dem kl 16, Robban är med ledningsgruppen på konferens i Högbo till imorgon em. A har varit lös imagen igår på dagis och i morse, men jag ringde rådgivningen o magsjukan kan flytta sig neråt. Men allmäntillståndet avgör. Han är ju pigg och det är viktigt m handhygienen vid blöjbyte. Till dagens ord: När vi inte längre vill bli bättre - slutar vi då inte att utvecklas? Svår fråga, jag tror det beror från person till person. Jag känner att jag inte behöver blir bättre, det viktiga för mig är att vara noga och göra rätt istället. Vid stress och strävan av att jaga och vara bäst det kan ju leda till felaktiga slutsatser...men detta kan ju som sagt tolkas olika....//Carpe Diem