29 december 2007

En tidig GOTT NYTT ÅR..hälsning..fr New York..

...från New York..när Twin tower fanns..älskar den staden o då ska jag också ha den i min blogg..jag har varit där i 2 omgångar o det är den finaste resa jag gjort..vilken puls, vilken känsla att se dessa skyskrapor...precis som i filmerna, med Yellow cab o tiggarna som står o värmer sig över oljefat som ryker...staden som aldrig sover..o vet ni jag hittade hem själv från Manhattan dessa gator är lättare att följa än här i Gävle..Alltså och då har jag noll i lokal sinne går alltid åt fel håll när jag går ut från ngn affär osv.. Det här hann vi med...
  • Besökte stor marknad i Harlem, sen avslutade vi med Gospel på Martin Luther king day vilken skillnad mot svenska kyrkor...där i Harlem satt nog ingen ner o alla sjöng o skränade..rätt häftigt..
  • Stanley cup spel...New york Rangers mot Florida panters slutsålt Madison square garden, såg Wayne Gretzky lira..det var mäktigt...
  • Rundvandring med hästdroska genom hela Central park o såg alla lyxlägenheter där Madonna, Diana Ross, John Lennon bott...sen såg vi Strawberry fields..
  • Stora museét Metropolitan...
  • Twin tower 2 ggr, en gång dag o en kväll, 110 våningar...så kusligt otäckt högt..men jag är stolt o har varit upp i dem...
  • Empire state building hann vi också med....
  • 70 tals stilaktigt rollerblades disco, i ett kusligt mörkt slakterihusområde där man inte fick vara kvällstid...men där var vi 4 systrar  o skrinnade o tog taxi hem...stela som svin....
  • Biograferna är lika stora som USA..vi åt gigantiska popcorn m smör, coke muggen var större än mig o givetvis tappade jag ut min som säkert var 1 l i...
Vi besökte ju alla sevärdheter, Brooklyn bridge, Trumph tower (allt i guld där inne), Macys - då världens största varuhus...vi åt på Planet hollywood...gjorde allt man ska göra i NY.. vill bara säga att det var en mäktig resa...vilka kontraster...//