25 oktober 2015

Schyffert och Adele steker smartphonen, KLOKA ORD, Aftonbladet, Närvaro... Jag hänger på...


Schyffert och Adele steker smartphonen

”Jag är nu två dagar in i avvänjningen…”

Han ville ta reda på hur vädret var – på platsen han befann sig. I stället för att se sig omkring kollade Henrik Schyffert sin väder-app.

Det förändrade stjärnans inställning till mobilen.

”Jag downsizar”, avslöjar han.


Henrik Schyffert har fått nog. Av sin mobil. På instagram meddelar han nu att han byter telefonmodell till något mycket enklare.


”Nu loggar jag ut. Häromdan kom jag på mig själv med att kolla vad det var för väder där jag stod genom att ta upp telefonen istället för att titta upp i himlen. Då insåg jag att jag är HELT BEROENDE. Så nu räcker det. Jag downsizar. Låt mig presentera min nya hypermoderna kommunikationsenhet. Doro Liberto 650.”

”I'm fucked”

Han skriver att den nya telefonen har två funktioner, han kan ringa och sms:a med den. Inget mer.

”Resten får jag ta på laptopen hemma. Jag är nu två dagar in i avvänjningen och det är skitsvårt… men ge mig en vecka så ska jag rapportera hur det går. Så får ni jättekorta och felstavade sms av mig som tar 4 minuter att skriva så vet ni varför… Och skicka inga emojis.. eller länkar… eller spoitifytips… eller.. hjälp.. i’m fucked…”

Adele startar trend

I en annan del av världen gör sångerskan Adele samma sak. I videon till hennes rykande färska singel ”Hello” använder hon en gammal klassisk viktelefon. Nu rapporterar sajten Buzzfeed att detta har gjort den gamla mobiltrotjänaren populär igen.

”Jag såg Adele Adkins hålla i en viktelefon och te, så jag köpte viktelefon. Och te”, skriver ett Adele-fan på Twitter.

Huruvida Adele privat har skrotat sin smartphone är i skrivande stund oklart. Några av hennes kändiskollegor har i alla fall definitivt gjort det. Både Kate Beckinsale och Rihanna har setts på stan med så kallade flip phones


♥️ Sanna