2 maj 2015

Bananpannkaka, steks i kokosfett och servera m bär och keso, Amelia blogg

Morgonens frukost: bananpannkakor.

Ett tag åt jag detta till frukost VARJE dag. Älskar skiten. Och det finns nog ingen ”maträtt” jag fått så mycket frågor om än just dessa pannkakor. Hur gör jag dem? Vad har jag i dem? Vad har jag till? Hur får jag dem att hålla ihop? Osv osv.

Helt ärligt, det är BUSENKELT att svänga ihop det här och dem går att variera i oändlighet.


Basen är en banan och två ägg. That´s it.

* Mosa en banan med en gaffel.

* Knäck två ägg över och vispa ihop till en smet.

* Jag brukar ibland ha i kanel eller riven vaniljstång/vaniljpulver.

* Stek i smör eller kokosolja. Jag kör nästan alltid på kokosolja. Det är nyttigt men den ger även en god smak till pannkakorna.

* Vissa tycker det är svårt att få pannkakorna att hålla ihop. Dela då upp smeten och gör plättar istället. Då blir dem lättare att hantera.

* Servera tex med valfria bär, kokosflakes och lite agavesirap. 

KLART! Smaklig spis/Marie Sernholt

❤️ Sanna