28 april 2014

Sanna Ehdin om positivt tänkande...


Positivt tänkande är ingen klyscha. That is the Real Stuff! Och det fina är att det är smittsamt så det sprider sig vare sig folk vill eller inte… : ) här kommer en del kommentarer: 

  • Att tänka positivt är ett aktivt val och jag märker verkligen skillnaden i mitt mående :)!
  • Javisst! Känslor är svåra att styra, men våra tankar äger vi (i alla fall ganska mycket) 
  • Ett av mina motton...lärde jag mig redan som ung av min amerikanska mormor! Think positive! Det hjälper verkligen! :-)
  • Precis! I kombination med tanken att Alla känslor är helande... ♥
  • Sanna Ehdin Jag minns att jag inspirerades av Polyanna som flicka. Körde det och märkte att det funkade. Dock ska man inte vara naivt positiv, men ibland är det faktiskt det bästa man kan göra i en situation… som inte kan påverkas eller ändra på annat sätt.
  • Sanna Ehdin   Som Buddha… ; )
  • Positivt tänkande utan hänsyn till verkligheten är dårskap och leder till katastrof, se finans krisen i världen just nu. Jag förordar en positiv inställning istället. Att se positivt i alla lägen även i svåra situationer så kan man välja att se möjligheter i stället för det som är omöjöligt.  
❤️ Sanna