26 mars 2013

Kloka ord... Ta dig tid! Fina ord som jag ska tänka på...

Kloka ord
 
Ta Dig tid…
Ta dig tid att tänka...tanken är källan till kraft!
Ta Dig tid att älska…att älska är vad som gör livet värt att leva!
Ta dig tid att be...att be kan vara klippan och styrkan i en tid av svårigheter och oro!
Ta Dig tid att skratta...att skratta är själens musik!
Ta dig tid att vara vänlig...vänlighet och vänskap ger livet extra krydda och smak!
Ta Dig tid att läsa…att läsa är springkällan för visdom!
Ta Dig tid att lyssna…att lyssna är visdomens styrka!
Ta Dig tid att tänka…Tanken är källan till kraft!!
Ta Dig tid att leka…att leka är hemligheten med evig ungdom!
Ta Dig tid att drömma…att drömma är lyckans källa!
Ta dig tid att ge...vilken dag som helst på året är för kort för själviskhet!
Ta dig tid att göra ditt arbete väl...stolthet i arbetet ger näring åt jaget och själen.
Ta dig tid att visa uppskattning...ett tack är detsamma som glasyr på livets kaka!
Ta Dig tid att LEVA…för tiden går FORT...och kommer ALDRIG åter!

 Dessa ord läste jag på min praktik idag...ville ha dem i min blogg för jag vill påminna mig själv och gärna någon annan om dessa Sanna Ord!