22 augusti 2012

Dr Hauschka lermask nu på kvällskvisten...



Rengöringsmask Lera

Blanda en rågad tsk lerpulver med en tsk vatten i en skål till en slät smet.
Tillsätt lite av din dagcreme (ex Rosencreme vid känslig och torr hy, Ansiktsolja vid fet hy).

Applicera på väl rengjord hud, men inte i ögonområdet.

Om huden är fet/oren rekommenderas att du inleder med ett ansiktsångbad för att öppna porerna, så att lermasken kan arbeta djupare.

Låt inte masken torka, den är aktiv bara så länge den är fuktig.

Vid behov återfukta genom att spraya med rent vatten, jag använder en blomspruta eller ansiktsvatten över masken.

För fet/oren hy, låt masken verka 10-15 min, normal hy 5-10 min och vid känslig hy endast 2-5 min.

Skölj av leran med rikligt med ljummet vatten och undvik att gnugga huden när du sköljer.

Den är så underbar, jag har torr/normal hud och den passar mig utmärkt...jag använder rengörning, ansiktsvatten och dagkrämen allt från Dr Hauschka...