Beskrivning:
Vill du känna dig tillfreds och uppleva lycka och välmående på insidan? Det är sådant som inte kan mätas i pengar eller på annat sätt på utsidan. Men det skapar livslångt inre välbefinnande ? och ökar sannolikheten för att du även lyckas på utsidan. Därför kan yttre och inre framgång gå hand i hand. Sanna Ehdin beskriver här hur du kan välja vägen till inre framgång ? och det är lättare än du tror.Det handlar om att skapa liv och hälsa i balans genom att utgå från sig själv, möta sig själv och de utmaningar man ställs inför. Och att använda utmaningarna och de relationer man har för att växa och mogna som människa. Att göra medvetna val och odla känslor av välbefinnande och lycka. Det man tänker på får man mer av!
Inre framgång innebär till exempel:
att känna tillfredsställelse och tacksamhet över livet
att leva i nuet
att skapa sin verklighet och leva sin dröm
att låta andra människor vara fria och inte döma dem
att bara jämföra sig med sig själv och förändras utifrån sina egna förutsättningar
att ha gott samvete eftersom du gör så gott du kan
att vara sin egen bästa vän
att göra saker som gör dig glad och avsätta tid för det som är viktigt
att tänka positiva tankar innan du somnar och när du vaknar på morgonen
att bara jämföra sig med sig själv och förändras utifrån sina egna förutsättningar
att ha gott samvete eftersom du gör så gott du kan
att vara sin egen bästa vän
att göra saker som gör dig glad och avsätta tid för det som är viktigt
att tänka positiva tankar innan du somnar och när du vaknar på morgonen
En förutsättning för inre framgång är att du gör upp med dina outtalade önskningar och förväntningar. Det gäller att ta itu med dina egna projiceringar på andra och med andras projiceringar på dig. Att leva i en illusion kan fylla en överlevnadsfunktion, men det är inte det som ger inre tillfredsställelse. Boken beskriver de vanligaste fallgroparna på vägen mot inre framgång och visar hur du gör för att klara av mer än du tror. Den är handgriplig och praktisk med många exempel att känna igen sig i.