5 mars 2012

Läser i DMS IV, och i Psykiatriboken...Diagnosställning...


 Igår var det en mäktig vinterdag trots VÅR MÅNAD...Träden och naturen var inbäddad i frost....makalöst vackert...Jag och Johan gick en långpromenix igår, över Milen...och ha naturen omkring sig ger sån effekt på mig. Stanna upp och bara ta in det vackra...

Sitter nu vid min mysiga "Plugghörna" och försöker sätta den sista diagnosen i vår gruppuppgift, DSM IV är ovärderlig här och jag förstår den bättre och bättre. Vår stora bok om PSYKIATRI (Tegelstenen kallar vi den för) den kommer jag ha mycket användning av i mitt arbete. Att slå upp och lära sig förstå de olika diagnoserna...då blir jag en bättre "Skötare" av att känna att jag har kunskap om det jag gör.
Det kommer att ta tid att lära mig detta men att i alla fall förstå någorlunda.

Det vi lär, lär vi genom att göra det//På Söndag ska jag träffa min handledare och gå igenom allt inför PRAKTIKEN som är i 6 veckor, Denna plats känns så bra att komma till!!! Mitt mål med hela denna utbildningen är att jobba här!!!