3 mars 2012

Älskar MAC cosmetic på Åhlens/NK i Stockholm...Shading...

Det blir mycket Pastellfärger i Vår och Sommar, jag kör mina favoriter...


 Studio Moisture Tint SPF 15 -  Foundation...


En lätt tonad fuktighetscreme med solskyddsfaktor 15 och andra hudvårdande ingredienser. Ger perfekt finish i ett enda steg och är särskilt anpassad för säsongen. Den skimriga färgtonen ger exakt rätt täckning, jämnar ut hudtonen samtidigt som den... Hon testade fram Medium plus, den är ljusare än den ser ut att vara. Snäll mot huden, inte så täckande som en mask, naturligt fräsch....Vill ha, bara tog med mig prover hem.

 ...Men jag köpte POWDER BLUSH...den är min favorit....som rouge/shading!
Färgen HARMONY är lite mörkare att ha som "shading" under kindben och vid tinningarna (.Om man inte har en synlig kindskugga kan du känna med fingertopparna var håligheten under kindbenet börjar - precis där ska shading läggas och borsta bak mot örat)
..räcker i evigheter...Denna köpte jag första gången för 11 år sedan...och varit nöjd med hela tiden...

 ...och favoriten MELBA, den är mild och fin i tonen på "högsta punkten" på kindbenet...ovanför där du la "shading" borsta lite ovanför och framåt...denna ton passar mig, den är varm...en ganska neutral färg som lutar sig mot persiko/kanel toner...Väldigt pigmentrik rouge!
 Personalen är superproffsig på ÅHLENS City Stockholm, MAC, jag kollar alltid hur de ser ut själva i sin make up. Det visar ju om de kan det dem gör. Trevlig personal, och kunnig!!! Det är A och O om jag ska handla. NK är inte lika hjälpsamma och duktiga.