28 mars 2012

21 dagar att ta bort en vana... Nu GODISSTOPP, klarade mina 21 dagar! Ska stoppa STRESSEN och göra en sak i taget...

...Jag mår inte bra av att stressa...vem gör det förresten?
Igår hade jag flera saker att uträtta på kort tid. Mitt eget fel så klart...Jag vill vara ute i tid, ha lugn och ro innan jag ska göra något. Stressen förstör och hindrar, det har inga fördelar med att stressa. Jag blir helt slut efteråt och dagen blir förstörd...
En träningssak...men jag är duktig på att känna "Stopp" och ta hand om mig.
Då jag ska koppla av blir det spikmattan och Yoga Nidra i headset...Underbart.

Kidsen blir också påverkade, för då har jag ju inte samma tålamod, jag orkar inte prata eller lyssna lika aktivt, eller blir irriterad, FEL!
De ska inte få ut för att jag kör ihop det. Dålig planering och ta bort de moment som jag inte hinner just då och skjut upp dem tills det finns tid!

Detta ska jag beakta mer och hinna stanna upp innan det drar åt fel håll! En sak i taget och vara ute i god tid. Då funkar det bäst för mig.

Nu blir det 21 dagar GODIS/SKRÄPMAT/FIKABRÖD/SNACKS/GLASS stopp...härlig toch roligt...