29 november 2011

Olof Röhlanders kloka ord, Min tid - Mitt liv, hans nyhetsmail varje Måndag!


Olof Röhlanders Veckomail...

Idag ska du få en text som är tänkt att användas som jagstyrketräning och väcka glöden inom dig som finns där. Den är särskilt ämnad till dem som haft ett tufft år.


Läs de stycken du gillar extra mycket igen och igen och känn styrkan komma. Håll till godo!


Min tid - Mitt liv...

Allt har sin tid och det här är min tid. Jag är inte den lilla fisken som simmar under den stora, jag

skapar min egen skugga. Om inte jag tror på mig själv - vem ska då göra det?

Jag drar ett streck i sanden, här och nu. Hit men inte längre. Det som varit okej innan, är inte okej
längre. Nu är min tid. Det här är mitt liv, inte ditt. Negativ energi har inget i mitt liv att göra. Jag
bryter mig fri och går min egen väg. Jag litar på mig själv.

Inget som livet placerar i min väg skrämmer längre. Jag lever min dröm eller är på väg emot den,
det finns inget annat. I varje situation finns ett val.

Jag är en stolt människa, ingen dörrmatta som andra kan torka fötterna på. Jag står upp för mig
själv. När andra tvekar tar jag ett steg fram. När andra tittar bakåt blickar jag framåt. När andra ger
upp letar jag nya lösningar. När andra viker ned sig står jag rakryggad. Bättre göra någonting än
ingenting.

Allt jag varit med om i livet vänder jag till bränsle, energi och konstruktiv målmedvetenhet. Det som
hänt mig har inte knäckt mig, bara gjort mig starkare. Jag går med huvudet högt.

Mitt liv avgörs inte av mitt förflutna, utan av mina val. Bättre att lägga tid på att skapa något nytt än att försöka laga något som gått i tusen bitar... Sannas favorit!!

Jag har bestämt mig. Jag vill leva ett liv som jag är stolt över. Jag har styrkan att börja om igen. Jag
vet vad jag vill. Underskattar du mig kommer du att få ångra dig.

Slåss med en tjur och du får smaka på hornen.

Jag ska bli det jag är född till att bli. Jag orkar, jag kan, jag vill. Jag
känner energin komma. Allt jag behöver finns inom mig. Rak i
ryggen. Stolt och glad.

Det här är min tid. Mitt år. Det här är mitt liv!