2 oktober 2011

Vackra Dalarna, Träffat syrran o M! Här kommer Olof Röhlanders ord...

 En tidig morgon på väg till Leksand...Vackra Dalarna och där har jag ju min Syster m familj!
Anna och jag ger varandra energi och en massa bus!!!! Händer alltid något när vi är i farten...saker som vi skrattar länge efteråt, saker som ger oss MINNEN!
Livet är härligt och mäktigt... Tänk på alla människor vi möter, dem möter vi oftast av någon anledning...
Avslutar med Olof Röhlanders kloka ord, Dessa ord behöver verkligen jag ta till mig, som oftast går upptrampade stigar för det är smidigast...men jag tog en egen stig när jag valde skolan!!!...Avslutade Ericsson programmet...och vågade gå en annan stig efter 24 år...Mia går den med mig och det är ju roligt att få dela stig!

"För att gå din egen väg krävs det mod, det krävs förmåga att kunna hantera otrygghet och rädsla och oro.


Men det är egentligen den enda vägen som finns.

Det kan vara en tuff stig ibland.

Det kommer att finnas människor i ditt liv som kan ge dig schack-matt-argument på att det är deras väg som gäller i livet.

Det finns människor som vill stöpa dig i samma mall som alla andra.

...Det finns dem som vill att du ska gå den väg som de själva aldrig fick göra eller vågade göra.

Det finns vissa som alltid tror att de vet bäst, som gör dig osäker. "Experter" som alltid tycks ha facit på hand.

Det finns människor som vill trycka ned dig för att själva kunna växa.

Som skrattar åt dig för att du vågar göra något annorlunda, som pekar finger åt dig men egentligen
pekar på sig själv.

Det finns dem som tar ned dig på jorden, av rädsla för att du ska få vingar och flyga förbi dem.

Det är okej, för du är stark inombords.

Det finns en massa upptrampade stigar, men det finns ingenting för dig att hämta där.


Om stigen är upptrampad, då är det inte din väg.


Vilken är din väg, din stig? När du vet det, våga ta den. Du är inte ditt förflutna. Framrutan är större än backspegeln. Det är aldrig för sent att ta steget mot en framtid där du lever utifrån dina kärnvärden. Du kan också leva din dröm. Vem har sagt att du inte kan?"