21 juni 2011

KY utbildning Psykiatri - Skötare...då kör vi IGEN! 2 år, 100 % studier...

 Nu gör jag min näst sista vecka på Solängsskolan. i 8 månader har jag varit elevassistent, det har varit sååå roligt. Min elev flyttar till Sthlm så ALLT HAR EN MENING...jag hoppade ju av Psykiatriskötare utbildningen som jag och Mia hann påbörja.

Efter Ericsson så slängde vi oss in i detta. Men jag var inte redo, för jag hade fått detta jobbet (elevassistent)...stod som på en våg och velade. Jag tog jobbet, ångrar inget av det, för nu har jag fått se annat än Ericsson och se barn som behöver hjälp och stöd! Men jag kan aldrig få vara fast på Solängsskolan UTAN UTBILDNING!
 Det kommer hela tiden elever med stora behov, och denna utbildning är bred...Så jag och Mia har sökt in igen...och vi hade som mål att komma tillbaka! Men ovissheten om vi skulle komma med var enorm...

Ett brev medloggan kom i brevlådan...
KY utbildning psykiatri - skötare, JAG HAR ANTAGITS!

Det är 30 platser, och 90 sökande...blev så glad, nu föll en stor oro bort. Känns rätt, nu är jag redo, jag har jobbat och vet att jag vill ta hand om människor, stora som små...
Jag känner mig glad! Nu väntar 2 års studier på distans, 100 % så det blir bara att plugga! Inget extraknäck...fokus på kidsen, skolan och LIVET! Kan det bli bättre?