23 maj 2011

Helen Keller...

 Helen Keller föddes den 27 juni 1880 och dog den 1 juni 1968 - amerikansk författare och föreläsare, helt blind och döv vid två års ålder.
Helen Keller myntade många ordspråk som handlade om kärlek, Gud, att tänka och tala positivt, och leva livet med rätt värde.


Att hennes liv började i kaos, sorg och smärta för en hel familj, det hindrade inte Helen från att fullborda många drömmar och leva livet fullt ut. Att hon var döv och blind och levde som ett vilddjur, inte kunde uttrycka sig och att ingen först kunde få kontroll över henne – det blev inte ett hinder.

Låt oss se denna kvinna som en person att ta lärdom av. Oavsett hur ditt liv och dina omständigheter ser ut, hur allting började för dig – så kan du nå toppen. Du kan trotsa hindren och ta dig så långt du drömmer och längre.
Jag är bara en; men jag är dock en. Jag kan inte göra allt;

men jag kan dock göra något;
och för att jag inte kan göra allt;
kommer jag inte vägra göra det där jag kan göra//Helen Keller

Det bästa och underbaraste i vår värld kan vi inte se, och inte heller röra vid...

men vi känner det i hjärtat.//Helen Keller