9 december 2010

Jobbar nu som elevassistent...

Vad livet kan ändra sig...Jag fick ta snabba beslut. Blev tillfrågad den 29/11 och började den 1 December...utan att ha sökt... Att vara Elevassistent i en lågstadie klass på Solängsskolan... Elevassistent...är en person som är anställd i syfte att hjälpa en eller flera elever som har mer behov av hjälp än andra att klara sig själva i skolan. Assistenten hjälper framförallt till på lektionerna, men även i andra sammanhang som på fritids och raster m.m. Jag säger bara det är såååå givande att finnas där och att hjälpa barn. Så Psykiatrin får ligga på "Hyllan" gro ett tag. Vet inte hur länge jag kommer jobba med detta. Men vilka tider o känna sig normal utan skiftet. Kidsen och jag har så mycket tid ihop... ...och framförallt Jag lär mig så mycket.....